Sömn

Det blev en tidig morgon för Wilbur (och mig) som vaknade redan kl 5.30. Han kom in och la sig hos mig en stund och ville sedan ha sin Ipad. Det är så skönt att han nu kan roa sig själv en stund på morgonen och att slippa rusa upp direkt när han vaknat. Samuel sov hos Dorian som är förkyld och behöver nappen ett antal gånger under natten. Igår natt la jag Dorian hos mig för att slippa gå upp så många gånger till honom. Samuel la sig då i Dorians rum och resultatet av den natten blev att Dorian sov jätte bra i vår stora säng som han rullade runt i medans jag bara sov med ett öga i taget för att vaka över honom ifall han var på väg att trilla ur sängen. Med andra ord var jag inte direkt utsövd på morgonen. Natten innan dess var jag också uppe några gånger till Dorian så Samuel erbjöd sig att ta barnen imorse och jag kunde ligga kvar i sängen. Jag gick inte in med Wilbur till honom kl 5.30 utan väntade på att Dorian också skulle vakna och det gjorde han precis när Wilbur spelat klart, kl 7.
Sedan stoppade jag in öronpropparna och försökte att somna om. Vilket gick mindre bra, så efter 36 minuter gick jag upp.
Jag hade mitt Yoga pass på morgonen där vi avslutar med en underbar avslappning, så jag laddade upp lite energi där istället.

Sam åkte till Gangzhou, Kina idag och kommer hem imorgon kväll igen. Han gottar sig med tre timmars spa ikväll. Härligt! Sedan ska han kolla Champions league, kl 3.30... Galet!

Vi hade två trötta barn hemma ikväll. Kl 17 började det gå utför för Wilbur. Han var så arg så arg och sedan så ledsen och ingenting var bra. Jag frågade honom lite försiktigt om jag skulle ta på honom pyjamasen och det skulle vi absolut inte! För att två minuter sedan komma gråtandes - Mamma, sooova, pyjamas! kl 19 sov han gott i sin säng.

Kommentarer

Populära inlägg