Påskris

Idag firades St Patrick's day i skolan och alla barn skulle vara klädda i grönt. Det är ovant för mig med alla dessa aktiviteter och firanden i skolan. Varje dag kommer mail med information och det är mycket att hålla reda på. Jag gillar det då det skapar engagemang och närvaro av föräldrarana (främst mammor) och samtidigt många möjligheter för barnen som får åka på skolresor, stora event med insamlingar till fattiga delar av världen etc. Här firas alla kulturer och länders högtider istället för som i Sverige där nu ingen får fira något längre, för då är man rasist.

Under tiden barnen var i skolan tog jag en afternoon beer med Anneli. En tjej som tränar samma yoga klass som jag. Hon flyttade hit från Sverige 2002 med sin man och skulle då stanna här i två år (efter att förhandlat ner kontraktet från tre år). De trivs och är efter tio år fortfarande kvar och jag förstår det!

Jag och min man åt middag tillsammans på plazan. Det är skönt att få en liten stund tillsammans där vi båda kan få prata till punkt utan att bli avbrutna av en sked eller flaska med vatten som kommer flygandes över hela bordet. Underbara ungar och man!

Tack mamma för påskägg, kycklingar och fjädrar. Det var mycket uppskattat av Wilbur som pysslade läänge med detta.

Linda, tack för din hjälp men floristen förstod inte vad jag menade när jag frågade efter Easter rice för att hänga fjädrar och ägg i... Det var nog inte rätt översättning för påskris. Haha!

 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg