No more napp

Idag slutade barnen med napp! Inte ens i skolan hade Wilbur sin napp. Min vän Johanna Engström berättade igår att Alicia slutat med sin napp och Tim slutade för ett tag sedan (de är jämngamla med Wilbur och Dorian) och med lite råd och stöd från henne så tänkte jag att nu kör vi också racet.
Dock lite mer av en light version då Wilbur och Dorian får ha napp när de sover. Wilbur får också vid krissituationer gå upp på sitt rum och snutta lite. Det blev ett tillfälle ikväll då han bara var tvungen att gå upp en stund. När han var klar spottade han ut nappen, gick ner och var på strålande humör. Han var snäll mot Dorian, tog försiktigt ett gäng batterier som han hade hittat och sa lugnt och sansat -Dorian, detta är mammas. Ingen leksak. Sedan gick han iväg med det och la på ett ställe så Dorian inte kom åt det. Alldeles lugnt och sansat. Sedan skulle vi ha sångstund, - sit down mamma och Dorian, sing! Så där satt vi på golvet och Wilbur sjöng och gjorde rörelser till sångerna. Han var helskön! Han sjöng bland annat en sång som jag inte förstod något av, då tittade Mia ut från köket och sa att han räknar på kiesiska.

När barnen var i skolan passade jag på att träna. Jag körde ett pass med älgen på gymmet för det var alldeles för varmt att springa ute.
Därefter gick jag till plazan och kom hem med presenter till Wilbur, Dorian och Mia för att de är så duktiga. Wilbur fick en legobyggsats som han satt länge med, Dorian ett pussel och Mia en kokbok. Alla blev jätteglada! Eller, Dorian hade nog hellre velat ha Wilburs present..

Stort Tack Johanna för ditt pepp!

Sam åkte till Kina i morse och kommer strax hem.

På promenad i förmiddags. Wilbur hittade en gräsesoppa som han studerade noga.
Mat efter min träning
Wilbur bygger med sitt lego.

 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg