Från solsken till thunderstorm

Redan tidigt i morse var det 23 grader varmt och solen sken. Jag yogade på förmiddagen medans Mia hade barnen. Jag planerade för att köpa sandleksaker och gå till stranden med Dorian på eftermiddagen och Mia skulle hämta Wilbur på skolan.

Vi gick ut efter Dorians tupplur och kom inte särskilt långt innan det började droppa från himlen. Äsch, tänkte jag. Det går väl snart över. Men varningarna om thunderstorm som jag fått via min väderapp stämde bra. Strax efter att det började regna blev det mörkt som på natten och jag valde att vända hemmåt istället. Vi hann precis in innan regnet öste ner och sedan kom åskovädret. Det var blixtrar som bara jätte snabbt blinkade till utanför fönstret och det var blixtrar som dånade något så galet mycket som jag aldrig varit med om tidigare. Det ekade bra mellan bergen här och jag vet inte om det smäller så högt för att åskledarna tar blixtrarna. Jag antar att blixtrarna som bara blinkade snabbt var spänningar i molnen och som vi såg för att vi är i molnen här på 26/27 våning.

Även barnen passar in i rubrikens beskrivning och går i megafart från solsstrålar till värsta åskovädren med blixtrar som yr och smäller högt.
Våra små härliga skitungar!













Kommentarer

Populära inlägg