Kadoorie Farm & Botanic Garden

Idag har jag och Wilbur varit på skolresa. Vi träffades kl 08.30 utanför skolan och åkte sedan buss i en timme till Kadoorie Farm and Botanic Garden. Fyra bussar lämnade skolan med förväntansfulla barn och föräldrar.
Väl framme var det små slingriga stigar med stentrappor upp och ner för ett berg där vi alla klättrade och tittade på växter och djur. Wilbur var jätte duktig och lärarinnorna tyckte det var kul att få se honom utan napp och snutte. Vi hade alla med oss en lunchlåda och avslutade med att äta innan vi tog bussen hem igen. Det var då helt tyst förutom små söta snarkningar från barnen som somnade direkt.


Väl hemma igen bestämde jag och Wilbur oss för att ta en fika på Uncle Russ. Vi hade jätte mysigt och han tjattrade och fnittrade där han satt med sin muffins och smoothie. Därefter gick vi till sportbutiken för att köpa en UV dräkt åt honom. Butiken var rörig som vanligt och de hittade inte rätt storlek och det letade och försökte fixa med udda tröja och byxa. Tillslut sa jag att de kunde leta över helgen så kommer jag in på måndag.
Sedan gick vi vidare och jag försökte få fram ur Wilbur vad han ville ha till middag som vi då skulle gå och handla. Pizza, sa han. Något han inte har ätit alls det senaste året. Jah, sa jag. Är du säker att du vill ha pizza? Pizza, sa han och pekade på pizzerian. Ok, sa jag då kör vi på pizza till middag. NU, mamma! svarade han.
Jaha! Så vi gick och åt pizza! Återigen tjattrade och fnissade han och var på ett strålande humör.
Den här dagen var nog den bästa jag har haft tillsammans med honom sedan den dagen då han föddes. Vi (jag) har haft en toppen dag!

 











Kommentarer

Populära inlägg