Dorian vill att jag börjar jobba

Dorian och jag gick hand-i-hand till skolan idag och småpratade. Han ville ha en bil och undrade varför vi inte har det. Jag förklarade att det är så dyrt här. Kostar det jätte jätte mycket pengar, undrade han. Ja, vi har inte råd med det trots att pappa jobbar så mycket.  Då kläckte han den smarta iden och sa att du kan jobba, mamma. Jag förklarade att jag då inte kan hämta och lämna i skolan eller vara med honom och Wilbur på dagarna. Vill du ha mamma hemma eller en bil. Det blev inte heller så bra, tyckte han. Men efter lite grubblande kom han ändå fram till att det var bil han ville ha. En grön racerbil som går jätte snabbt..

Så dags att skaffa jobb.


Wilbur har varit hemma från skolan idag också för att vila upp sig en extra dag.

Min yoga var inställd så jag tog en löprunda på löpbandet och gjorde illa mitt knä. Det håller inte att springa på, skit knän. Ska till osteopaten imorgon för återbesök av mitt vridna bäckenben så hon får väl ta en titt på knät också. Alltid är det något. Handled, knä, bäckenben, Samuels axel... Börjar vi bli gamla, eller?


Hugo följde med Dorian hem från skolan på en playdate. Hugo är osetopatens son och går i samma skola som Wilbur och Dorian.


Kommentarer

Populära inlägg