Svettigt

Igår var det dags för simskola igen för Dorian. Han var mycket bestämd över att han bara simmar med mig och inte frök Marwin. Det spelar ingen roll för honom att frök Marwin är hästlängder mycket bättre än vad jag är på att simma. Det är bara jag som gäller.

Vi gör ett till försök nästa vecka, fungerar det inte då så backar vi tillbaka till gruppen vi var i tidigare. Han älskar verkligen vatten och jag vill att han har kul. Han är långt fram ändå vad gäller sim. och vattenkunskaper, kursen han går nu är för ålder 5+.

Idag har båda pojkarna heldag i skolan. Jag passade på att ta lite egentid vid poolen, läsa bok och framför allt sola bort psoriasisen. Det ser så himla härligt ut när andra kan ligga i lugn och ro och läsa en bok. Men jag kan inte.. Från att aldrig ha kunnat sitta still någon längre tid till att de senaste 5 åren fått vaka som en hök över ett och två barn så är det inte så lätt att helt plötsligt sitta still. Det blev i alla fall en 50 minuter i solen och jag hann börja koka under den tiden.

Nu hemma i svala huset med iskall mango och kokosgrädde. Det är mums!

Nu är Sam på väg hem från Kina.

Kommentarer

Populära inlägg