Nya utmaningar

Vi har bestämt oss för att lämna Hong Kong och flyttar till Sverige. Samuels kontrakt går ut sista juni och då hans funktion har flyttat till Schweiz och inte längre finns kvar i hans ”hemmabolag” Carlsberg Breweries i Köpenhamn så finns det inte någon tjänst att återvända till där. På grund av Rysslandskrisens påverkan på Carlsbergs lönsamhet så har hela koncernen anställningsstopp så andra företag i gruppen är inte något alternativ. Dessutom vill vi nu hem till Sverige så i samband med detta lämnar han Carlsberg efter elva år!

Detta öppnar upp hela världen för oss och vi har velat fram och tillbaka vad vi vill göra och vart vi vill bo.

Vi har haft fantastiska år i Hong Kong med både glädje och en hel del frustration. Framför allt lärorika och utvecklande. Jag ångrar inte en sekund att vi packade ihop livet i Falkenberg för tre år sedan och tog våra då ett- och tvååringar till andra sidan jordklotet. 

Nu känner vi oss klara här. Vi har fått en vardag och har inte så mycket att göra på helgerna eller med barnen. Vi saknar ren luft, natur, vi vill ut i skogen med barnen, grilla, campa. Vi vill få tid med släkt och vänner. 

Tro det eller ej, men jag ser faktiskt fram mot att ta på mig mössa, vantar, termokläder och ge mig ut i skogen. För en viss tid..

Vi har för avsikt att stanna i Sverige max ett par år och sedan ut på nya äventyr. 


Kommentarer

  1. Jag blev alldeles tårögd när jag läste detta.
    Ni är så välkomna och efterläntade.
    KRAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Varmt välkomna kära ni!
    <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg