Kalas för Wilbur och packat

I förmiddags var det dags för Wilburs firande på skolan. Mina små söta killar kom hand i hand för att hämta mig där jag satt och väntade i skolans reception. Dorian fick vara med och därför hade Wilbur hämtat honom först och sedan visade de mig vägen till Wilburs klassrum.

Firandet går traditionsenligt till med att Wilbur väljer en klasskompisar, han valde Skyler,  som han ger fem stycken stenar till. Fem för att han fyller fem år. Alla barnen sitter i en ring och i mitten står en jordglob med alla årets månader runt omkring sig. Jag visar sedan kort på Wilbur från han är bebis till han är fem år. För varje år går Wilbur ett varv runt jordgloben och klasskompisen som fick stenarna lägger stenarna i en ask.

Sedan sjunger alla barnen först på engelska och sedan på kinesiska. Sedan fick JAG sjunga på svenska.. Det blev väldigt solo eftersom ingen annan kan jag-må-han-leva.

Jag lämnade kärleksmumsen och hoppas att de smakade för barnen.

Nu har jag packat barnens resväska och ska strax hämta Wilbur på skolan. Ingen simning för Dorian. Vi väntar på svar från simskolan att få byta klass.



Kommentarer

  1. Ha en riktigt trevlig resa. Ringer på måndag (om det går) för att GRATTA Wilbur.
    KRAM till er alla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg