Simskola och Field trip

Dorian har i veckan börjat nästa nivå på simskolan och det är utan mig i vattnet. Det var till en början inget vidare tycket Dorian som ville att jag skulle vara med honom. Han gick under simlektionens 40 minuter genom alla sorters känslor: Blyg, ledsen, arg, jättearg, tycker att vatten faktiskt är himla roligt men kan inte visa det, leendet dyker fram men kämpar för att inte visa det, glad, jätteglad. Han var duktig och jag var stolt även honom. Han är yngst i gruppen och jag tror att de andra barnen är både ett och två år äldre.

Vi var på field trip med skolan i fredags och resan gick den här gången till Hong Kong Heritage museum. Både jag och Mia var med, syskon får åka tillsammans så Dorian fick tillhöra Wilburs klass annars åker de klassvis i bussarna och på museet. Men att ta hand om två stollar inne i ett museum med en massa antika och gamla saker kände jag inte för..


Det var en hel våning för barn där de kunde leka och experimentera.






Klasskompisar


Kommentarer

Populära inlägg