Ledig fredag och arbetssökande

Igår var barnen lediga från skola och en tanke var att åka till Disney Land med dem men vi ändrade planerna på grund av 16 grader, kallt, ruggigt, dimmigt, blåsigt väder.

Jag tränade yoga på morgonen och åkte sedan tillsammans med Sam som jobbade hemifrån till stan för att hämta upp en klocka åt min kära kusin-sambo. Barnen var pyjamasbarn halva dagen och sa bestämt ifrån att de stannar hemma med Mia. Skönt att slippa ta en sådan diskussion.

Efter att hämtat klockan hos Allan i Peninsula Hotel tog vi Star ferry till Central och vårt favoritområde So-Ho för en tidig middag. Det blev hamburgare på The Butchers Club. Coolt, rufft ställe med enkel meny där man väljer hamburgare, pommes, glass,  rött/vitt vin, öl, eller cola, samt 8 stycken olika whiskey sorter. De friterar sin pommes i ankfett, stort plus för det! tyvärr smakade de inte lika bra som vi hoppats på... Pommesen på sunkhaket är bättre.

Igår kväll uppdaterade jag min CV och sökte mitt första jobb på flera år...


Vackra anrika The Peninsula hotell som tidigare låg vid vattnet.
Middag på The Butchers Club


Enkel meny :)
En liten söt platsflaska med rött vin


Kommentarer

Populära inlägg