Dunderstormar och skyfall, sol och värme, barnkalas, febriga barn, privat visning, workshop

Hörs man inte och syns man inte så finns man inte - Dorians både hörs och syns i skolan så han finns. De är några stycken som hörs och syns och jag tror de har ganska kul tillsammans.  De har playdates i skolan kan man säga och därav säkert det obefintliga behovet av att träffas efter skolan. Hans frök längtar till sommarlovet. Hon skulle vilja att playdates skedde efter skolan men kidsen tycker det är bra som det är. 

Wilburs bästa kompis Filippo, bjöd med Wilbur och Dorians till sin systers barnkalas. Kul att få vara med i den italienska maffian. Italienare håller ihop var i världen de än befinner sig. De är fantastiskt trevliga, sociala och så grymt duktiga på att baka. Om man någon gång ska äta bröd eller bakverk så är det på deras kalas.


Wilbur åkte på feber och var hemma torsdag och fredag från skolan. Inte särskilt hög feber och inga behov av extra sömn så efter några dagar hemma var han i dag i mycket stort behov av att komma ut. Dorian fick det i fredags. Han var trött sa han när jag hämtade honom i skolan och sedan på kvällen fick även han feber.

Jag och Mirjam har varit på en privat smyckesvisning.  Antika smycken från 1900-talet som en samlare visade upp här i Hong Kong. Det var intressant. Mirjam är guldsmed och kunde berätta detaljerat om tekniken och hon som höll i visningen berättade om smyckena. En spännande värld de där konst och smyckesamlarna. Spännande för att den är så okänd för mig.

Vi trillade även in på ett mysigt cafe. Vi var lite tidiga till visningen och satte oss på närmaste cafe som var ett mysigt hemtrevligt cafe. Det finns inte så många sådana här öven om de nu har börjat poppa upp lite fler här och var. Tanten som ägde cafet satte sig med oss och berättade att hon efter 8 år som pensionär ville göra något. Göra något som hon tidigare inte gjort, ett mysigt litet cafe med hemodlade grönsaker och ett "vardagsrum" att sitta i. I stan bor folk trångt, de flesta har inget kök och äter därmed all mat ute. Tanten visade sin odling av grönsaker som hon hade på taket av sin byggnad. Eller flera tak var det. Fantastiskt fin trädgård hade hon. Mycket trevlig tant! Mirjam tyckte jag skulle erbjuda henne mina kunskaper inom kost och hälsa. Vi skulle kunna vara ett bra team, hon en skarp affärskvinna med för mycket pengar och jag utan pengar med kunskap om mage/hormoner och kostens påverkan på dessa.

Igår var jag på yoga workshop.  I 4 h fick jag lära mig mer on Bikram yoga. Sju år sedan jag var på en workshop senast och då var det inte särskilt fysiska workshops jag deltog i.


Veckan har för övrigt bjudit på en mix av skyfall (skyfallet kom när jag och Mirjam gick till visningen), dunderstormar, sol och lagom varmt. Mycket ovanligt för årstiden då det i vanliga fall bara är för varmt och för fuktigt.

Sam och Wilbur är i poolen idag och gör av med överskottsenergin.

Kommentarer

Populära inlägg