Helg

Det hade ordnad till det i skolan i fredags så att först sjöng Dorians klass och sedan sjöng Wilburs klass så jag fick se dem båda. De bjöds på te och kaka samt vi mammor fick fina presenter som barnen gjort.

När det var dags att lämna blev det så där jobbigt igen för Dorian. Funkar bra på morgonen men så här mitt på dagen går inte. Wilbur tog hand om honom och jag gick och pratade med rektorn där jag blev kvar en hel timme och pratade barn, ledarskap, kommunikation. Så nu är vi bästa kompisar (skratt). Jag har sagt vad jag tycker, visat mitt intresse, erbjudit min hjälp och vi överlever de sista veckorna tillsammans samt har höga förväntningar på den nya frök. Jag är inte särskilt bekymrad för barnens skolgång och jag måste säga att jag tycker det är lättare att hantera tuffa, stöddiga barn som tar för sig än om de hade varit utstötta, rädda och mobbade. Minst lika viktigt är såklart att de inte mobbar andra och så är inte fallet. Det är jag väldigt noga med att följa upp.

Sam och jag gick till Mui Wo i helgen. Hur enkelt som helst och det är pinsamt att vi överhuvudtaget har tyckt det har varit så jobbigt. Solen sken inte och den gör en viss skillnad, såklart.

Igår fick vi en heldag vid poolen. Underbart skönt och barnen var i vattnet i 5 h. Wilbur hittade en kille som han blev kompis med och sprang runt med honom och ville inte gå hem. Samuel och Dorian gick i förväg, handlade och lagade middag. Mina killar börjar klara sig allt mer själva. Vad ska jag hitt på för nått?


Kommentarer

Populära inlägg