En måndag på en tisdag - Möte med Ms Veena

En glad Dorian som ville gå till skolan och en arg Wilbur som inte ville gå till skolan. En glad man som ville gå till jobbet och så jag som anpassar mig efter alla andra. Det fick bli en 1,5 h PW efter drop off i sisådär 30 graders värme och 95% luftfuktighet med Anna Sparre och Mia Lundin i öronen (podcast 4health med Anna Sparre).

Måndags handlingen fick bli idag, vilket inte egentligen skiljer så mycket mot hur det brukar vara. Det är ju inte direkt så att jag storhandlar en gång per vecka och fyller kyl och frys och skafferi med det vi behöver. Funkar inte riktigt med ett husvagnskylskåp/frys..

Lunchen bestod sedan av lax och bönpasta, rester från i helgen. Middagen blev sedan visst också lax.. Tänkte inte på att jag hade rester kvar när jag handlade. Så kan det gå! Och ni skulle bara veta hur mycket mer som det bara kan gå.. haha

Jag och Lena har varit lite wild-and-crazy och verkligen stigit ut från vår komfortzon, vi som alltid träffas på måndagar kl 9 träffades istället idag klockan 14. Det gick bra, vi kunde.

När skolan var slut hade jag möte med Ms Veena, Wilburs fröken angående Dorian där jag ville höra hennes åsikt om att flytta honom till hennes klass nästa termin. Båda Dorians fröknar kommer att lämna och flera av barnen likaså, så hans klass kommer inte vara den samma ändå.  Ms Veena känner han i alla fall till och hon känner till honom och min förhoppning är att det ska bli en tryggare och bättre start för honom. I så fall kommer han att skolas in under sista veckan innan vi lämnar för Sverige så klassrummet är bekant för honom när han kommer tillbaka.

Och grattis till er som satsat på Leicester - 5000 ggr pengarna! Där skulle vi satt en 1000 lapp...


Kommentarer

Populära inlägg