Gym, Hike & Barnkalas

Jag fick sovmorgon igår och Sam tog Dorian medan jag och Wilbur snarkade vidare. Vi har en rotationsövning på natten där Wilbur kommer till mig och Samuel går och jag lägger mig på Samuels sida av sängen. När Dorian kom till mig på morgonen gick jag och hämtade Samuel i Wilburs rum.  Det är en av anledningarna till att jag tar barnen 99,7% av mornarna. Jag hinner oftast vakna på vägen att väcka Sam. Antingen ligger han i ett annat rum eller så går det knappt att väcka honom (skratt). Igår somnade jag i alla fall om och sov en timme till. 

Utsövd, en mct-olja kaffe, gymmet, protein smoothie och sedan hike till Mui Wo via Tiger Head med Wilbur och Samuel. Maj månad kör jag ett experiment med min kropp och kör fler små mål mat på dagen. Som de flesta vet är jag hormon och magbakterie nörd och efter att under flera år fastat och ätit 2-3 mål per dag vill jag se om det händer något genom att utsätta kroppen för mer mål mat om dagen. 
Jag förespråkar ända att alla bör fasta ca 16 h per dag, äta sina mål mat på oregelbundna tider, undvika gluten, socker samt äta bra fett, protein och färglada grönsaker. Att äta flera mål mat per dag och inte låta tarmarna vila är ganska äckligt. De hinner aldrig tömmas helt och bli rena mellan måltiderna och det samlas en hel del obehagliga bakterier och rutten mat i tarmarna. Tänk er att ni aldrig diskar tallriken efter att ni ätit, låter den stå framme i rumstemperatur och bara fyller på med diverse olika maträtter. Där ligger de intorkade resterna från frukosten blandat mellanmål, lunchen, mellanmål och så slevar ni upp middagen och äter den. Äckligt va?! (Det finns undantag, vissa sjukdomar kräver fler mål mat per dag). Att fasta även låter kroppen fokusera på att läka sig istället för att lägga all kraft på att smälta maten vet väl alla redan vid det här laget. Man får liksom välja om man vill vara sjuk eller äta. 
Redan nu har jag börjat ångra mitt experiment.. haha.

En liten utsvävning om hälsa.. Tillbaka till gårdagen. 
Dorian var på barnkalas för en klasskamrat. Jag känner dem inte och kalaset hölls i Discovery Land, ett gigantiskt lekrum så jag passade på att skicka Mia med Dorian och gav min tid till Wilbur. Jag, Sam och Wilbur hikade via Tiger Head till Mui Wo. En blåsig dag och inte särskilt varm, inte särskilt många andra och jag tror det tog oss 3,5 h att klättra, gå, springa. Intervallträning med coach Wilbur. 







Färjan tillbaka till Discovery Bay och vad hände då. Jo, Samuels plånbok är borta.. Hmm. Den har ju du sa han till mig, nej det har jag inte.. Han ringde färjebolaget och fick numret till kaptenen på båten och numret gick inte att nå för tillfället. Precis när vi kommit innanför dörren hemma så ringer det till hans telefonen och en gubbe säger att de har hans plånbok. Hämta den innan 18.15! Det gav honom 25 minuter så snabbt ut genom dörren och en löptur till färjan. Ordningen återställd!

Hej så länge!



Kommentarer

  1. Har Wilbur vuxit mycke på längden, han ser smalare ut?
    KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han blev lite tunnare under veckan som han var sjuk. Åt inte särskilt mycket då..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg