Fortsättning skola

Fredag segdag..

Varit hos tandläkaren och spänt åt tänderna. Han vet att jag vill bli klar med tänderna innan vi åker i juni och drar åt lite extra. Han ursäktade sig för att det nu kommer att spänna och göra ont. Fast det gör ju inte särskilt ont.

I veckan har jag träffat rektorn på DMA och diskuterat ett eventuellt byte av klass för Dorian. Hade ett mycket bra samtal med Ms Ritu som förklarade att det är en lärare från DMS som ska ta över klassen efter Ms Camille. Hon föreslog att jag skulle prata med Ms Sally, rektorn på DMS angående bytet. Ms Sally känner både mig och barnen väl samt den fröken som ska ta över så det var bra att få gå och prata med henne om det. Jag lutar åt att ha honom kvar i klassen, tror det är en bra lärare som kan passa Dorian. Hon har själv tre söner.. Sådana mammor/lärare har jag respekt för, hahaha.
Jag och Dorian ska träffa henne på onsdag och efter det ska jag prata med Ms Ritu igen och ge besked om hur jag vill göra.

Igår, igen fick Dorian lämna sitt klassrum för att han inte beter sig och blev skickad till Ms Veenas klassrum. Det blev till stor glädje för både Wilbur och Dorian som tydligen både hade jobbat ihop och ätit lunch tillsammans, vilket de stolt berättade för mig på kvällen. Wilbur hade hjälpt Dorian och visat hur man skulle göra. Ms Veena var minst lika glad när hon i morse berättade hur fantastiskt fint de hade jobbat ihop och att få se Dorian så glad igen. Något som hon inte sett sedan tiden på DMS.. Ms Camille var däremot inte särskilt glad över det och hade spydigt kommenterat till henne att hon minsann lyckas få honom att jobba..

Idag ville de jobba ihop igen, båda lika glada och entusiastiska över det. Ms Camille sa nej. Vilket såklart blev en stor besvikelse för Dorian. Vi gick för att säga hej då till Wilbur som direkt ville visa vad de hade gjort. Ms Veena visade och förklarade hon med och sa att självklart kan Dorian stanna. Jag bad henne skicka tillbaka Dorian när det passar och jag gick och sa till Ms Camille att han var kvar hos Wilbur. Vi betalar ju trots allt för en tjänst där vi vill att de ska lära sig något samt ha kul i skolan.

Jag antar att det där med barnens skolgång och dess upp och nedgångar kommer att vara en never ending story så länge de är i skolan. Vi kommer att möta lärare, rektorer, ledningsgrupper, föräldrar, klasskompisar som faller oss mer eller mindre bra i smaken och med påföljder som då hamnar på mitt bord.

Fredag segdag ordnade upp sig efter ett yoga pass.

Kommentarer

Populära inlägg