Träningsvärk, Pölen och Gradering

Träningsvärk i hela kroppen efter gårdagens gympass och därför inget yoga pass idag som planerat. Det blev en stapplande promenad på ca 12 000 steg från norr till söder och tillbaka igen i hopp om att mjuka upp musklerna och cirkulationen i kroppen.

Wilbur ville följa med och titta på Dorian när han gör karate så jag hämtade båda barnen tidigt från skolan. Jag anar att Wilburs intresse för karaten var mer en ursäkt för att få sluta tidigare i skolan. Dorian avancerade och fick ett gult band på sitt vita bälte. Det var han och en annan kille som fick det igår. Karaten har ett rankningssytem med olika grader, vilken grad man har visas av färgen på bältet. Den här tränaren kör hela färgskalan med tejp på det vita bandet innan de prövas för gult bälte. Smart och uppmuntrar barnen att träning ger resultat! Dorian var fantastiskt glad över sitt bälte och nu ska vi träna Front Stance och Horse Stance och när det sitter som ett smäck får han en grön rand på sitt bälte.

Igår gjorde jag något som jag aldrig gör. Låg stilla vid poolen! Lena drog med mig så det var inte en händelselös tid med stängda ögon utan fullt aktiva pratmuskler och många viktiga samtalsämnen som betades av innan det var dags för att hämta barnen på skolan. Lena hade tidigare på dagen bortprioriterat mig och vår morgonfika då hon har besök, men så hörde hon av sig och hade en stund över för mig.

Sedan fotboll med Dorian och Wilbur träffade en kompis.


Kommentarer

  1. Kul att Dorian är glad när han idrottar!
    KRAAAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg