Ångbastu

Idag har vi haft ångbastu utomhus. Jag har aldrig varit med om något liknanade och det här är bara början. Jag blev mer svettig/blöt på vägen hem från yogan än under själva passet.

Dorian hade återbesök hos läkaren idag. Hans krupp är bättre så vi återlämnade inhalatormaskinen och fick med oss en mindre inhalator hem som vi ska fortsätta med en vecka och vid behov i framtiden. Han har fortfarande feber var röd i halsen och slemmig hosta/andning så läkaren tyckte han behövde han en antibiotika kur för att bli av med detta. Han fick också medicin mot slemmet och nu vill vi alla bli friska!

Mia är också förkyld så jag har gett henne sovmorgon imorgon.

Läkaren frågade också om märkena som Dorian fått av Wilbur och jag sa som det var. Hon förklarade att han agerar som han gör för han vill ha vår uppmärksamhet och att han är svartsjuk på Dorian. Det är därför han skrattar efter att vi blir arga och skäller ut honom. Då har han fått vår uppmärksamhet, han är glad för det och det handlar egentligen inte om att skada Dorian. Läkarens råd var att tillbringa mycket tid med bara Wilbur, antingen att jag gör det eller Samuel. När vi gör det så är han fantastiskt duktig och vi försöker att göra det så mycket som möjligt.
Läkaren har sjölv två pojkar med 15 månaders mellanrum så hon visste precis vad jag pratade om.
Frågan är bara hur jag ska vara med ett av två barn där båda drar i mig samtidigt åt var sitt håll och storskriker om jag inte väljer just den ena..
Det är antagligen "bara" att bita ihop det dåliga samvetet.

Jag och Sam tog Wilbur på restaurang ikväll och han var helt underbart duktig. Han beställde sin juice själv plus påtår, åt bra med mat och skojade med servetrisen. Bland annat gick han fram till henne (som är tjock) och petade på hennes mage och frågade vad hon hade där. Ingenting svarade hon, jo sa Wilbur och började att dra upp hennes tröja, för något är där som hänger ut...
Haha! Sötunge!

Kommentarer

Populära inlägg