Vi har en ugn

Vi har efter sex månader fått en ugn som fungerar. Det firades med att Mia lagade mormors köttfärslimpa till middag. Den blev fantastisk god och pojkarna åt massor.

Wilbur var som vanligt i skolan under eftermiddagen och jag gick med Dorian till Plazan. Linda, mina kära kompis som får höra det mesta, fick idag lyssna på mitt pladder om att pojkarna bråkar så fort jag är i närheten. I förmiddags när jag var på yoga hade Mia playdate hemma med två andra barn plus deras helper. De lekte bra allihopa tills jag kom innanför dörren och det tar cirka två minuter innan Wilbur river Jake i ansiktet och strax därefter slår Dorian med tågbanan i huvudet. Suck!

Jag hade en trevlig eftermiddag med Dorian. Han var hos frisören för första gången och han blev så fin. Stora killen!
Sedan gick vi till stranden. Det var riktigt bra väder idag.
Han har lärt sig mycket av sin bror.. Helt oprovocerat kastade han sand på en pojke som var säkert sex år gammal och som började gråta. Sedan knuffade han en tjej som var dubbelt så gammal som honom själv och när jag sa till tog han två knytnävar med sand och skulle kasta på henne. Jag han precis fånga hans händer.

Han var på gott humör och likaså har Wilbur varit det ikväll så trots lite små incidenter har dagen varit en av de bättre.

Två tuffa grabbar har vi i alla fall...



Kommentarer

  1. Mia var jätteduktig på att lära sig nytt när ni var hemma.
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg