Farfar & Samuel på besök

Efter en lång väntan har farfar äntligen kommit. Hela veckan har vi pratat om att Wilbur inte ska gå till skolan idag för han ska åka stora fina bussen till flygplatsen och möta farfar och pappa (som skulle landa 20 minuter efter farfar).
Så idag var det äntligen idag och vi hann knapp gå upp innan Wilbur sa att vi skulle åka till flygplatsen. Nja, sa jag. Först ska jag på yoga sedan är det lunch, sov, en stund till och sedan ska vi åka. Wilbur ville åka Nu!
Yogan gick super bra, lunchen var super god som Mia lagat och sedan försökte jag lägga Wilbur. Det gick inte så bra när bussen till flygplatsen nu var nära så vi gav upp tuppluren och jag försökte dra ut på tiden genom att ta med Wilbur på en fika.
Sedan tog vi en buss tidigare än vad jag tänkt för det gick inte att dra ut mer på det. Wilbur tjattrade på om farfar som flög uppe i luften och vi som ska ta bussen till flygplatsen, kolla TV i taket och sedan kommer han.
Precis när vi kommit in på flygplatsen ringer Sam som landat 30 minuter tidigare. Perfekt timing!
Han sa också att farfar sms:at att han var sen och det visade sig att han var tre(!) timmar sen. De hade inte fått tillstånd att flyga in i Kinas luftrum och därför cirkulerat omkring i luften tills de var tvugna att mellanlanda för att bränslet var slut.
Så vi fick åka hem igen och det var så skönt att Sam landat samtidigt så Wilbur inte blev allt flr besviken av att farfar inte kom.
Sam och Wilbur åkte tillbaka några timmar senare och hämtade honom och äääntligen var farfar här.

Det känns skönt att ha Sam hemma (ända tills på söndag!) och han mår bra igen.



Kommentarer

Populära inlägg