Påskhelg

Påskhelgen är över och vi är nästan tillbaka i det normala igen. Barnen är lediga från skolan även denna veckan då det är Ching Ming festival på torsdag. Samuel är sjuk och är hemma från jobbet idag, Dorian är också sjuk med feber och hosta, själv är jag på bättringsvägen efter att åkt på en dunderförkylning i helgen.

Vi hade en trevlig helg med Teo på besök. Han cirkulerade i 1,5 h ovanför oss innan de kunde landa på grund av åskoväder och när han väl visade sig i ankomsthallen blev Wilbur jätte glad och rusade fram till honom.
På fredagen åkte vi in till Mid-Levels, ICC och Lan Kwai Fong. Lan Kwai Fong är ett litet område där det finns ungefär 100 st barer som ligger vägg-i-vägg med varandra. Som vanligt erbjuder Hong Kong ett massivt utbud av allt.
Samuel tog på lördagen med sig Teo på hike till Mui Wo via Tigers Head. Ett måste när han är här! Tyvärr var det regn och blåst så de kunde inte se så mycket av den annnars så fina utsikten.

Mia åkte till sina vänner på eftermiddagen och vi köpte med kebab till middag. Det kändes väldigt grabbigt där jag satt som enda tjej i sällskapet. Jag undrar hur det känns om några år när våra pojkar är äldre och det blir ännu mer grabbigt kring matbordet.. Hoppas det skaffar trevliga flickvänner!

Teo åkte hem i söndags och vi var bara i DB under dagen.

Igår fick jag en superskön och behövlig sovmorgon. Senare under dagen åkte jag och Sam till Tsim Sha Tsui. Vi gick på Andy Warhol utsällning och strosade omkring bland alla affärer. Jag fick massor av fina saker! (Sam fick också). Så nöjda och glada över våra trofeer åkte vi till IFC där vi åt gudomligt god mat. Vi beställde en avsmakningsmeny med fem rätter och en god flaska rött vin.
Det här var bland det godaste vi någonsin ätit.



















Kommentarer

  1. tjusiga bilder o tack for en toppenhelg. det var en hojdare.
    kram Teo

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg