Bored

Det känns jobbigt att titta på klockan och inse att den bara är nio och det är hur många timmar som helst kvar tills dan är slut.
Vi är riktigt uttråkade. Det har regnat i stort sett varje dag i en månad. Alla jag träffar är så trötta på det här vädret.
Sedan är vi osynkade med de andra barnen som vi känner. De flesta barn vaknar senare än våra barn och träffas först längre fram på förmiddagen och då är det dags för våra barn att sova middag för att orka med skolan.
Vi kan heller inte åka någonstans då inget öppnar innan kl tio eller elva och återigen behöver vi vara hemma då. Det blir försent att åka någonstans efter skolan.
Många har sina barn i skolan på förmiddagen och träffas gärna på eftermiddagen eller kan fika med mig på förmiddagen och då har jag barnen.
Jag hoppas vi kan ha barnen i skolan på förmiddagen nästa termin.
Ja, livet är emellanåt hårt för hemmafrun!

Dorian är feberfri idag och jag har avbokat hans läkartid. Nu vill jag inte ha mer sjukdomar.
Alla dessa sjukdomar som vi dragits med senaste tiden har inte varit direkt uppmuntrande heller.

Jag har för en stund sedan lämnat Wilbur på skolan och sitter nu på ett café och dricker kaffe, bloggar och kollar svensk TV.







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg