Återbesök hos Dr Montien

Idag var jag på andra och sista återbesöket hos Dr Montien. Han var nöjd, -Excellent healing. Jag är inget annat än supernöjd. Vilken känsla att ha fått tillbaka sin gamla kropp! Och trots att jag fortfarande är i en läkningsprocess så känner jag mig starkare, rakare och längre än före operationen.  Det gör mycket att ha sina muskler på rätt plats i kroppen.

Jag har månader framför mig där jag ska vara extremt försiktig med att belasta magmusklerna. Det var något som läkaren poängterade några extra gånger för mig(!). Ingen ansträngande träning som yoga och tyngdlyftning på minst 12-16 veckor "and be careful", sa han och skakade lite på huvudet, "maybe longer"..  Det tar tid för magmusklerna att läka och det tänker jag inte utmana, en bukoperation räcker.
Så, någon som har förslag på träning som inte är träning? Jag får alltså vara aktiv, bara ingen strenuous exercise.

Jag fick Dr Montiens mailadress (privata tror jag) om jag har ytterligare frågor och han vill gärna se mig igen om jag har vägarna förbi Bangkok.  Vilket jag säkert kommer ha, ser gärna mer av Bangkok än sjukhus och hotellrum. Kan faktiskt tänka mig att flytta hit om några år, thailändare är fantastiskt trevliga. Vi får väl se vart vingarna bära oss!

Idag tar jag sista medicinen, idag är sista dagen som jag är ensam, imorgon kommer Sam. Nu ska jag titta på Solsidan!

Kommentarer

Populära inlägg