Barnkalas, julpyntar och helgen.

Hej och hå vad dagarna rusar iväg. Redan tisdag och jag har precis kommit från ett yoga pass. Sitter nu och väntar på min lunchdate Marlene.

Helgen har varit bra. Barnkalaset var hos sockersöta Chelsea med sin precis lika söta mamma. De såg ut som porslinsdockor, eller som i en fin film med rätt ljussättning och bra make up artister som fixat skådespelarna onaturligt snygga. Men dessa var på riktigt! Ljust fint hem och mycket mycket rosa och massor av pyssel och leksaker. Det var Wilbur och en till kille, resten tjejer och de flesta Hong Kong kineser, som Chelsea själv. Det var trevligt och mycket annorlunda mot mitt hem med två aktiva pojkar som röjer runt. 

I söndags tog Sam med Dorian till Central. Han var överlycklig över att äntligen få vara med pappa på äventyr, sånt som bara Wilbur gjort tidigare.
Inte en protest, inget matkastande, inga galna utbrott bara en glad och rolig Dorian. Jag och Wilbur mötte på kvällen upp dem vid båten och det var ett kärt återseende för pojkarna som kramades länge och sprang sedan tillsammans skrattandes iväg. 

Jag och Wilbur var kvar i DB under söndagen. Byggde ihop granen och var sedan resten av dagen på stranden och Plazan.

Igår undertiden barnen var i skolan julpyntade jag och klädde också granen. Nu är det jättemysigt hemma. Har även möblerat om för att eliminera en orättvisa. Båda barnen ska nämligen ha samma soffhörn. Nu står soffan framför TV:n, istället för vid sidan och därmed har vi två likadana hörn med samma avstånd till TV:n. Barnen blev överlyckliga när de kom hem och såg detta.

Igår kväll satt vi alla fyra tillsammans och tittade på julkalendern. Det var riktigt mysigt! 









Kommentarer

  1. Så fina bilder på fina barn.
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg