X-mas Performance och helg (igen)

Igår var alla föräldrar bjudna till skolan för att titta på barnens julföreställning. Vi har de senaste veckorna fått höra barnen sjunga julsånger på både engelska och mandarin här hemma. Dorians klass hade sin egna föreställning med sånger, där efter var det julfika i klassrummet. De andra fyra klasserna hade tillsammans gjort ett julspel. Fantastisk duktiga barn som pratade i mikrofon på både engelska och mandarin, däremellan sjöng de sånger. Sam jobbade hemifrån och kom för att se Wilburs uppträdande och Mia hämtade hem Dorian när han var klar.

Jag och Wilbur var på simskolan och igår plockade han upp 8 stycken saker från botten. Han gav Zada, siminstruktören en bamsekram när vi var klara. Han var hos mig och kastade sig till henne, simmade så gott han kan och väl framme fick hon denna kram. Vi kommer att fortsätta med simskolan även nästa år.

Idag har Mia varit ledig som kompensation för förra söndagen då hon jobbade. Vi har varit hemma en hel del under dagen och pojkarna har lekt bra med varandra. Framför allt nu på kvällen. De fick varsina gammal avlagd telefon respektive kamera och dessa har de lekt med tillsammans i ett par timmar. Fantastiskt underhållande att höra på när de leker. Nu har vi försökt att få dem i säng en stund i samma rum. Fortfarande lika underhållande att lyssna på dem. -Bulbur, de är sleeping time nu.

Dorian gick igår kväll, utan att någon märkt det, från sin spjälsäng och bäddade ner sig i den vanliga sängen i sitt rum. Jag och Sam åt middag ute igår och när jag som vanligt tittade till honom innan jag gick till sängs hittade jag honom sovandes i den sängen och Mia bekräftade att de inte hade lagt honom där. Stollen!

Och nu börjar det om på nytt med barn som vaknar klockan 5... Imorse tippade han in till oss, mig, Wilbur och Sam. Jag tog med honom in till sitt rum igen och la mig hos honom. Det tog dock inte lång tid innan Wilbur vaknade och kom han med. Sedan gick det inte att få dem att somna om. Jag förstår inte hur Wilbur kan vakna så snabbt av att jag inte är där och inatt var även Sam hemma som sov jämte honom så han blev inte ensam.


Kommentarer

Populära inlägg