Summering av veckan

Ojoj, vad jag halkar efter med skrivandet denna vecka. En snabbt sammanfattning och så tar jag nya skärpta tag nästa vecka!

Tillsammans med Marlene och Jodi har jag har varit på svenskt julbord med Swea. God mat, många svenska ladies och jag träffade svärmors vän Lisbeth, som rekommenderade Mia åt oss. Vi är inget annat än supernöjda med henne och jag tackade så mycket för denna hjälp.

Vi har haft ytterligare en omgång av bed bugs behandling. Den här gången tog jag efter skolan med barnen till stranden där vi hade picknick och barnen sprang omkring i vattenbrynet. Fungerade toppen och vi gick hem så att de kunde sova sin middagslur hemma.

Sam och jag var igår på informationsmöte på skolan.

Idag har jag och Wilbur varit på simskolan och han bara fortsätter att imponera. Helt galen kastar han sig i vattnet, dyker från kanten och simmar (sprattlar) med armar och ben. Ett jätte leende med massor av skratt från början till slut. Det är roligast på hela veckan!

Vädret har varit toppen hela veckan. Svalt men varmt i solen och klarblå himmel. Igår var det en skogsbrand i närheten av Disney Land och som drog in aska över hela Discovery Bay. Vår luftrenare visade rött och jag antar att det var från branden.

Två yoga passa och några koppar kaffe på UR tillsammans med Angelica efter att vi lämnat barnen på skolan har jag också hunnit med.

Imorgon åker Sam och jag på ett kortare äventyr till Bangkok. Två nätter ifrån barnen och vi är tillbaka på måndag. Vi har ordnat med två stycken helpers, Marlene som även är sjuksköterska har jour hela helgen och de kan ringa henne eller Lena. Trots detta har jag galen separationsångest från barnen. Har tidigare aldrig varit ifrån dem två nätter och aldrig åkt utomlands… Nu ligger Bangkok bara 2,5 h iväg så egentligen är det inte så långt bort.

Det blir bra imorgon när jag kommit iväg.

See you in Bangkok!



Kommentarer

Populära inlägg