Jag ska opereras

Barnen är incheckade på skolan och jag sitter med mitt kaffe på Uncle Russ, som vanligt. Ska inte rucka på bra rutiner som fungerar.
Som en glad överraskning kom Angelica förbi med Strumpan, sin mamma och lille Leo som bara är några dagar gammal!

Kära vänner, jag kommer inte att fira jul i Hong Kong. På lördag ska jag genomgå en full bukplastikoperation (tummy tuck) på Bumrungrad Hospital i Thailand. Jag har inte återställt mig efter mina två graviditeter och besväras av en försvagad, uttänjd och därmed utbuktande bukvägg, navelbråck och överblivet skinn som hänger från naveln och nedåt. Detta går inte att få bukt med trots bra kost och träning och jag kan komma få problem med ryggont i framtiden om detta inte återställs.

Operationen tar ca 4 h och jag kommer att snittas från höftben till höftben under bikinilinjen, magmusklerna stramas upp och fästs med en klammer, skinnet ovanför naveln sträcks ut, överskottshud skärs bort och naveln tas ut i ett nytt hål för att hamna på samma nivå som tidigare. Eventuellt görs även fettsugning längs den linje där bukplastiken sys ihop för att minska ojämnheter (det ingår vanligtvis fettsugning i bukplastik men jag har inte så mycket att ta av).

Jag har de senaste två månaderna haft mailkorrespondens med två läkare på två olika sjukhus i Bangkok och jag har även besökt dessa för fysisk konsultation, därav våran resa till Bangkok för ett par veckor sedan.

Sjukhuset som vi har valt är världsledande inom plastikkirurgi och Thailand har generellt en mycket hög nivå på sin sjukvård. Därför har vi valt att göra operationen i Thailand och inte i Hong Kong (eller Sverige).

Schemat de kommande dagarna ser ut som följande:

Fredag 20 december
Jag och Sam flyger till Bangkok, lämnar huset klockan 6.00
Konsultation med doktorn, kl 16.00

Lördag 21 december
Operation klockan 6.00

Jag kommer därefter att stanna tre nätter på sjukhuset, Sam sover på hotellet.

Tisdag 24 december
Sam hämtar mig på sjukhuset och installerar mig på hotellet.
Sam lämnar Bangkok och flyger hem till barnen. Landar kl 00.00

Jag kommer att vara kvar på hotellet till och med den 31 december och dagen innan kommer Sam tillbaka för att hjälpa mig hem.

Hotellet jag kommer att bo på heter In Residence Bangkok Sukhumvit och ligger nära sjukhuset.

Det är en stor operation och det kommer att vara smärtsamt efteråt. Smärtsamt att vara ifrån barnen och smärtsamt efter operationen.

För er som vill veta mer ingående i ämnet föreslår jag att ni googlar bukplastik eller tummy tuck. Det kommer inte bli några före/efter bilder på mig, det här är för privat.

Barnen kommer att ha två stycken helpers och Sam kommer att vara hemma hos dem 25 december till 30 december. Vi kommer att fira jul med dem idag, jul som i att få paket.

God Jul till Er alla om vi inte hörs innan dess och ta hand om er!

4 dagar gamla Leo!
Tor & Strumpans lillebror.




Kommentarer

  1. Lycka till
    1000 kramar från mamma

    SvaraRadera
  2. Kommer att gå toppen Sara! Vi hörs när du landat på hotellet efter operation. God jul till er och killarna. Kram Erica

    SvaraRadera
  3. Kommer att gå bra och skönt att det åtgärdas. God Jul o Gott Nytt År från Lis-Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg