Buddhas födelsedag, Public Holiday och bio

Igår fyllde Buddha år och det innebar att de flesta är lediga (inte Sam såklart). Det är värsta dagen på året att åka till Big Buddha dit buddisterna vallfärdar.

Barnen var lediga från skolan och det hade varit underbart om vädret hade varit bra och vi hade kunnat spendera en dag vid poolen. Men så enkelt skulle det inta vara.. Det finns ytterst lite att hitta på här när det regnar vilket blir segt när det är dåligt väder i långa perioder, så det blev ett återbesök för mig och Wilbur till bion i Tung Chung och filmen Rio 2. Marlene och hennes son Elias följde med  oss och vi stannade även och åt lunch i Tung Chung.

På vägen hem bestämde vi oss för att åka till frisören och klippa Wilburs hår, som pappa ville han ha det och så blev det. En mycket stilig pojk blev det.

Dorian hade play date med Magnum.

Mia fick sluta tidigare och gick vid klockan 16 och jag lagade världens godaste stekta fisk till mig och barnen.

Igår var jag också världens gnällmorsa och hade ordet inte i ungefär varje mening jag sa, däremellan petat jag ofta in ordet nej. Fy vad tråkig mamma jag var och fruktansvärt okonstruktiv. Det resulterade inte glada och positiva barn i alla fall...

Jag är tacksam över att jag har bra självdistans, kan se mitt problem, ta ansvar och lösa det. Ikväll är det happy happy som gäller!

Cheers!





Kommentarer

Populära inlägg