Sam till Chongqing, Bröllopsdag och en febrig Wilbur

Sam har åkt till Chongqing idag och kommer hem fredag kväll. Jag följde med till flygplatsen där vi åt lunch tillsammans innan han åkte vidare till Kina. Vi uppskattar dessa tillfällen där vi kan få lite extra tid ihop.

Wilbur har varit hemma från skolan igår och idag, han har haft feber från och till sedan i söndags eftermiddag. Feber som har toppats med närmare 40 grader men han har varit vid väldigt gott mod och vi har passat på att fixa iordning hans rum där han nu kan sitta och måla eller pyssla vid sitt bord. Ett eget kryp in där han kan sitta ostörd och göra sina grejer. Väl behövligt och mycket uppskattat av honom.

Idag har han varit feberfri och det blir skolan för honom imorgon.

Jag har haft vår terrible two på play date igår och idag. Igår hos Sofia, idag hos Allison och han är inte lättast att roa denne lille testosteron grabb... Två-åringar ÄR utmanande, pojkar börjar upp till detta sin testosteron produktion vid två-tre årsåldern och det tydligen bara exploderar i deras små kroppar. Denna tiden sägs vara den värsta, värre än när de blir tonåringar (då de med döttrar får det tuffare)... Det är mycket platt fall och bara skrik, vi kan ha en superglad Dorian som på bara en sekund vänder och blir rasande arg över något som jag inte har den blekaste aning om. Bestick som flyger, han sparkar och slår och det mest tålamodsprövande är hans skrik som kan vara mer eller mindre konstant under en dag. Det blir att räkna till 10 flera gånger om dagen för min del. Igår tog jag mig själv en Time Out. Jag gick till poolen 1 h och laddade om inför eftermiddagens play date.

Vi har ju precis kommit över den här perioden med Wilbur som inte heller har varit helt enkel att hantera och det känns lite motigt med ytterligare ett par år av detta... Men det som inte dödar härdar och än så länge är jag vid liv, så även den här stormen ska jag nog allt klara av att rida ut. (Monica, tre grabbar - en eloge till dig!)

I går hade jag och Sam två-årig bröllopsdag. Det firade vi fredag till lördag på hotel Icon i deras Club Suit 80.  Sam överraskade mig som vanligt, som vanligt sa han att vi skulle campa och den här gången satte han ytterligare griller i mitt huvud genom att säga att jag skulle ta med passet..
Det var ett lyxigt, lugnt och fantastiskt trevligt dygn!






Kommentarer

  1. Så fina tavlor Wilbur o krya på dig.
    Kram mormor o morfar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg