Dagis

Ytterligare en solig, varm och härlig dag vilket gör humöret på topp. Jag har lyckats få balans på vätskeintaget och känner mig också piggare än vad jag gjort på flera dagar. 

Barnen var som vanligt i skolan. Även jag har varit i skolan under förmiddagen. Vissa barn tränar på att läsa högt och då ställer föräldrar upp som volontärer för detta ändamål. Vi lyssnar, hjälper och antecknar för läraren. 

Direkt efter det fixade jag Wilburs lunch, idag blev det kyckling-majjo macka. Mia hämtade Dorian och jag mötte upp dem hemma. Idag var det återigen dags för Dagis. För att göra lämningen mindre smärtsam för Dorian (och mig) testade vi idag att Mia lämnar honom och jag lovade att hämta. Han hade varit lite ledsen men det hade snabbt gått över och jag hämtade en Dorian som var på strålande humör. Jag tror han gillar att gå på dagis. 

Eftersom jag hämtade Dorian så hämtade Mia Wilbur. De gick till poolen en sväng, Wilbur hade redan i morse bestämt sig för att gå dit och packade sina badkläder i ryggsäcken till skolan. 

Även han kom hem med ett strålande humör. Glatt berättade han för Dorian att han gjort ett armband i skolan till honom och sprang till sin ryggsäck för att hämtade detta och gav det till Dorian. Det värmer i ett mamma-hjärta!

Två trötta killar slocknade snabbt och nu ska jag också gå och lägga mig. Klockan är redan efter åtta..

God Natt!

Och det är bara två veckor kvar tills vi kommer till Sverige! Gunilla, se till att elda på i Sverige-brasan för komma hem till 7 grader vill jag inte (skratt).




Kommentarer

Populära inlägg