Fullt ös - det mår vi bra av!

Igår var det fullspäckat schema och det är vad behövs i vår familj för att hålla sura miner och utbrott av alla dess slag borta.

Klockan 7 lämnade vi huset för att äta frukost på plazan. Det skulle då bli Dorians andra frukost, vaknar man klockan 5 så hinner man med många måltider under dagen. Vad jag dock missat var att affären öppnar klockan 8, likaså toaletterna. Lite besviken Wilbur men som ändå lyckades hålla humöret i hyfsat bra balans. Det är mycket viktigt att han inte blir upprörd på morgonen, det kan förstöra hela hans dag och tyvärr är det hans omgivning som då råkar illa ut. Tillslut blev det i alla fall frukost och alla var glada igen.

När barnen var incheckade på skolan gick jag på mitt första yogapass sedan operationen. Lugnt och försiktigt och med en mycket duktig instruktör så gick det riktigt bra. Jag kan erkänna att stelt är det lite varstans i kroppen. Syftet igår var enbart att jag skulle känna efter hur min kropp egentligen mår, hela kroppen har självklart påverkats av att ha avlastat magmusklerna. Då är yoga fantastiskt bra.

Direkt efter passet var det dags att hämta Dorian. Vi åt lunch på plazan och bestämde oss för att gå till poolen. Där var vi i 1,5 h innan vi gick hem för att byta om till fotbollskläderna och gå till träningen. Han är för cool i sina fotbollskläder!

Vi gick till träningen, innan träningen började värmde Dorian upp ytterligare genom att hoppa jämfota, springa och busa med en annan kille, för att sedan under 1 h fotbollsträning springa, sparka boll, hoppa och allt vad de gör. Som sagt vi håller igång här!

Mia hämtade Wilbur på skolan och de kom hem glada efter en eftermiddag med lek i parken.

Sam kom igår kväll hem från Kina och nu har vi en långhelg att se fram mot.








Kommentarer

Populära inlägg