Weekend

Vi hade hopp om att det idag skulle bli bättre väder och jag hade planerat in att åka till stranden i Mui Wo med barnen. Angelica med barn hade tänkt att följa med (hennes man jobbar 6 dagar i veckan) och även Allison med barn hade planer på att följa med oss (hennes man är också i Malawi). Men tji fick vi som vaknade till dundrade åskväder, regn och det var så mörkt ute att det kändes som en november dag i Sverige.

När det ihållande regnet slutat vallade jag och Mia ut barnen. Det är outhärdligt att sitta inne en hel dag. Det blev via en lekplats, som vi konstaterade var blöt(?!) vidare till playroom, som var fullt av barn eftersom de flesta här är livrädda för vatten. För egen del gör det inget om barnen blir blöta eller leker i vattenpölarna, det är varmt ute och vi har nära hem och kan byta om. Vi gick vidare till Coffee Shop och tog en fika och bestämde oss för att gå till poolen.

Där bjöds det både på några solstrålar, regnskurar och miljontals sandflugor. Efter några timmar var vi alla nöjda och gick hem. Mia gick ut med sina vänner och jag och barnen hade mysmiddag vid soffbordet och tittade film tillsammans. Två trötta barn badades, jag läste saga för dem och det tog inte många minutrar innan de sov sött.

Jag har lovat dem att om de sköter sig imorgon ska vi åka och möta pappa på flygplatsen. Det ser de fram mot!

Sam lyfter strax från Blantyre och landar i Hong Kong kl 14 imorgon.






Kommentarer

Populära inlägg