Varmt och klibbigt, Sam är fortfarande på väg till Malawi

Ännu en dag till ända. Det har varit en varm, fuktig dag med ett antal kraftiga skurar. Temperaturen har varit omkring 29 grader men som upplevts som 37 grader. Nu är den där tiden då det inte är någon mening att duscha på morgonen och fräscha till sig. Jag går runt lite smått klibbig och kletig från morgon till kväll i ett par slappa shorts, ett linne och en keps på huvudet för att dölja kruset som blir av all fukt i luften.  Kryddar emellanåt till mig lite extra med klibbigt illaluktande myggmedel.

Sam är fortfarande på väg till Malawi.

Den här trippen kommer inte hamna bland toppresorna... Försenad från start och lyfter från Hong Kong klockan 3 på natten, planet som skulle ha varit en Dreamliner var istället något gammalt plan där stolarna inte gick att luta fullt,  det fanns inte TV skärmar ens i business class, Sam tog istället fram sin dator och kollade en film på den i 20 minuter tills batteriet dog och det visade sig att strömmen inte fungerade på någon stol.

Han missade som sagt anslutningen och blev skickad till ett hotell. Ett mardrömshotell.. Stenhård säng, ingen AC, dåligt fungerande Wi-Fi, en liten fingerhandduk till dusch/handduk, kass mat så Sams middag fick bestå av en påsen flygplansjordnötter..

Min man är (tro det eller ej) väldigt enkel och klarar sig på mycket små medel utan att klaga. Han trivs som bäst ute i skogen i sin ensamhet och bor gärna under en tall i skogen (eller kanske näst bäst, självklart vill han vara med sin familj (skratt)). Dock kräver han lite mer komfort en vad detta skjul i Etiopien erbjöd.

Det är faktiskt så illa att jag lider med honom..

Telefonlinjerna är inte särskilt stabila i de områden han reser i. Det gäller även resorna han gör i Asien. Ibland går det att ringa ibland inte. Förra veckan när han var i Laos hamnade han några gånger hos en kiropraktor i USA när han ringde mig..

SMS kommer inte heller alltid fram. Om de väl kommer kan det komma fler gånger om och inte nödvändigtvis i rätt ordning. Jag fick tex ett sms för ett par timmar sedan, då han alltså satt på planet till Blantyre, ett sms som jag tror var ett svar på ett sms jag skickat igår. Fast jag har fått andra sms under dagen idag som han bör ha skrivit efter detta..

Nu sitter han på ett direktflyg som går till Blantyre men som gör ett stopp i Lilongwe (också Malawi) så vi får väl se vart han hamnar i natt. Det är samma plan som går vidare så han kan inte missa någon anslutning men this is Africa och man vet aldrig vad som kan hända.



Kommentarer

  1. Det verkar vara lite väl jobbigt på alla håll o kanter.
    Var rädda om er.
    Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg