Causeway bay, play dates och Sam till Laos

Hej alla,
Nu vecka, nya möjligheter och framför allt möjligheter att bli blöt i detta regniga Hong Kong. Hallå sommaren, vänligen kom hit.

Vid lunchtid åkte Sam till Laos. Vi lämnade tillsammans barnen på skolan innan han gick vidare till gymmet och därefter till flygplasten. Själv tog jag en snabb catch up med Lena innan jag gjorde dagens matinköp. Det kostar minst 300 hkd att bara gå in i matbutiken. Hur lite man än köper så kommer man aldrig under 300 hkd. Idag köpte jag frukt, lök och två paket köttfärs - 300 hkd. Ett av många ämnen som avhandlades på dagens playdate..

Jag åkte med Marlene en snabbis till Causeway Bay där hon skulle handla hårprodukter. Hon har hittat ett litet krypin som säljer hårvårdsprodukter till kanonpriser. Vi passade även på att gå till Ikea och nu är frysen fylld med bröd, korv och köttbullar.

Sedan snabbt hem och hämta Dorian. Vi var i eftermiddags på play date hos Sofia, Rex och Ella. Mia hämtade Wilbur på skolan och jag hade sedan tidigare bokat play date för Wilbur och Marlo, som följde med direkt hem efter skolan.

Barnen var toppen på båda hållen och inget bråk mellan någon.

Kommentarer

  1. Tråkigt väder, här är sol men kallt. Maten är billigare.
    Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg