Firat Samuels födelsedag

Igår träffades jag och Sam i stan för att äta födelsedagsmiddag. Sam fyllde år när vi var i  Sverige, jag på västkusten och han på östkusten så firandet blev igår. Sam fick själv välja restaurang och det blev en fördrink på Twist (dit vi i stort alltid går till när vi är i Central), vidare till en italiensk restaurang som ligger mittemot Twist där vi till förrätt åt anka/persika och lax/buffelmozzarella, vilket vi gjort så många gånger och det är så fantastiskt gott. Sam åt en steak till huvudrätt och jag tog en sallad. Förrätterna är så gigantiska att jag blir mätt på bara det.

Sedan knatade vi vidare för att äta efterrätt från ett glasshak.

Det är inte det lättaste att köpa någon present till min käre man. Jag har minst sagt glad att han bara fyller år en gång om året. Han är helt ointresserad av prylar, teknik eller andra struntsaker. Vill han ha något så köper han det direk vid behov och bara det bästa är bäst - bästa i betydelse av det som tillfredställer hans behov och som inte allt för sällan inte överensstämmer med mainstream..

När vi träffades på Twist tidigare under kvällen gav jag Sam ett luftpaket i present, alltså ingenting. Jag hade hittat något fantastiskt bra i present som jag inte visste om han ville ha och vågade därför inte köpa det till honom.  Jag förklarade istället vad det var och det visade sig att det var precis vad han behövde. Vilken lyckoträff!!

Det var ett bälte (livrem, svångrem, skärp eller vad ni kallar det) från Prada som var vändbart i en enkel manöver. Perfekt för honom som reser så mycket att nu ha två bälten i ett. Han valde ett som var brunt på ena sidan och blått på den andra sidan.





Kommentarer

Populära inlägg