Höstlov på stranden i Chueng Sha

Efter att barnen mycket duktigt hade städat sitt playroom åkte vi igår till andra sidan ön, närmare bestämt Chueng Sha beach. Det är hit Angelica med familj har flyttat.

För att ta sig dit tar vi buss från Discovery Bay till Tung Chung och där byte till annan buss. Totalt ca 45 minuter dörr till dörr.

Stranden här är mycket renare än i DB, mer avslappnat, kossor som traskar omkring, surfare och härliga strandrestauranger. Känsla av att vara utomlands (skratt)! Vi fick en underbar eftermiddag på stranden och kväll hemma hos A. Barnen var så glada över att få åka och hälsa på dem och de skötte sig exemplariskt hela dagen.

Sandiga, trötta, hungriga och gas som tog slut lagom till matlagningen. Vi är ett härligt team tillsammans och båda är vana av att inte ha karlar hemma som fixar med diverse saker så motgångar och hårt arbete är vi inte rädda för.

Lite senare hade vi dukat upp pastasallad med tonfisk, vatten och champagne. Angelica bjöd på champagne med anledning av min födelsedag. Till efterrätt blev det bär med vispad grädde.

Lite mer studs på deras studsmatta och sedan hem till sköna sängen. Dorian somnade direkt, Wilbur och jag satte oss i soffa där han strax la ner huvudet i mitt knä och somnade även han.

Jag gick och la mig med ett leende, vilken underbar dag!














Kommentarer

Populära inlägg