Handyman och playdate

Mia lämnade strax före klockan 6 imorse för att åka till stan med sina papper och visumansökan.

Jag lämnade barnen på skolan och sedan snabbt hem för att städa upp morgonens stök och ta emot Nico som idag hängde tavlor, tavellister, gardinstång i barnens rum och rullgardin i Mias rum. Han var superduktig, mätte noggrant och nu hänger alla tavlor i samma höjd. Det trodde jag var omöjligt att få någon som var noggrann i det här landet. När han var i Mias rum såg han att hennes lysrör inte fungerade och frågade om han skulle fixa det också. Mer än gärna fick han göra det och han åkte till plazan och köpte nytt lysrör, kom tillbaka och fixade. Galant att ha en sådan här kille som jag kan ringa när saker och ting ska fixas.

Eftersom jag var hemma för att visa denne handyman vad som skulle göras och Mia var i Central så fick jag be Marlene om hjälp för att hämta Dorian. Fantastisk bra utbildning jag har i bagaget, 4 års högskoleutbildning med inriktning logistik och jag har haft stor nytta av den både i arbetslivet och hemma.

I förmiddags ringde även gubben för Panasonic aircons och sa att de kommer under eftermiddagen och byter båda fläktarna. Det hade jag helt missat att de menade den här torsdagen och var helt inställt på nästa torsdag. Vi var hemma så det var inga problem att släppa in dem och få dessa fixade.

Så nu återstår att få köksfläkten bytt och det sker om ca 6 veckor. Ny fläktmotor till ac:n i master besdroom, vet ej när de kommer och få klarhet i köksbordet.

I eftermiddags kom Marlo med syster och mamma hit. Marlo är Wilburs kompis.  Han har två kompisar, Marlo och Tor. De leker superbar ihop och jag gillar verkligen Marlos mamma. Hon har också en man som reser mycket och såklart har vi då mycket gemensamt, bland annat att ha en stående gäst som kommer och besöker oss (smile).






Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg