Miss i kommunikationen och febrig Wilbur

Idag skickade jag in Mia till Central för att lämna nycklarna till vår förra lägenhet. Det blev en miss i kommunikationen så igår stod vår förra landlord redo att hämta våra nycklar kl 11. Jag fick ett sms av Samuel en minut i elva där han undrade om jag kunde ta emot dem. Då var jag mitt i Ikea i Shatin. 

Sedan blev det några samtal fram och tillbaka på hur vi skulle lösa problemet. De vägrade att åka tillbaka till DB och jag vägrade åka till Central. Erbjöd mig att lämna nycklarna på fredag när jag ändå ska dit, men det gick inte Carlsberg med på. Det skulle innebära dubbla hyror för oss dessa dagar. Några dagar hit eller dit kan man tycka kvitta, men kostar lägenheten 50 000 pengar i månaden så blir dygnshyran ganska hög...

Idag har jag pratat med en indiska, hon pratade på sitt språk och jag på mitt. Återigen var jag väldig fundersam om jag nådde fram med mitt budskap och det gjorde jag!
Vi hade en matta som det var fullt av glassplitter i och som skulle slängas. Jag var osäker på om jag kunde slänga denna i soprummet eller om jag var tvungen att ringa någon som kunde hämta den. Ibland är jag väldig svensk av mig och vill göra rätt, vet jag inte så frågar jag. Så jag var på väg till management för att fråga om jag fick slänga den när jag sprang på städtanten. Perfekt tänkte jag och frågade henne, tog med henne och visade. Och lite senare på eftermiddagen så var den borta!

Jag hämtade Dorian i skolan och fick även med mig en febrig Wilbur hem. Feber och ont i örat.. Han hade så sett fram mot sin playdate med Marlo där han även skulle få äta middag. Typiskt!

Dorian och jag hade simskolan. Trots att han hoppas och simmar så blir han redan nu kall. Efter halva tiden är han blå om läpparna och skakar tänder. Får nog bli våtdräkt till både honom och mig senare i vinter. Brr!

Nu ska jag krypa ner hos grabbarna. Sover alltid med dem när de är sjuka och det är fantastiskt smidigt att ha dem båda i samma rum. Det har hänt ett antal gånger att de båda vaknat samma natt och velat ha sällskap. Svårt att vara på två ställen samtidigt och vissa nätter har jag fått gå fram och tillbaka mellan deras rum.  

God Natt!


Kommentarer

  1. Hoppas du mår bättre i morgon Wilbur.
    Kram från mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg