Ikea

Det blev en tripp hem till Ikea idag. Åkte ända till Shatin då vissa vägar i Central fortfarande är blockade av protestanter. Dorian hade i eftermiddag fotbollsträning så jag hade absolut ingen tid att sitta fast i trafiken.

Många gånger när jag åker taxi så förstår inte taxichauffören vad jag säger och jag förstår inte vad han säger. Så efter några försök att få honom att förstå säger han ok och kör. Då undrar jag alltid var jag kommer att hamna.. Hittills har jag alltid kommit fram dit jag ska. Nu är jag hemma så det gick bra även på vägen tillbaka.

Jag hade några småsaker att köpa men attans vad allt blir tungt när det ska bäras hem. Fick inte med allt jag tänkt, tyvärr hade de inte sådana ramar som jag hade förväntat mig så det blev en liten besvikelse, annars hittade jag vad jag sökte.

Ska beställa en handyman som ska hänga upp tavlor, rullgardin, gardinstång etc och vill ha allt sådant klart när han är här. Nu saknas sex stycken ramar som jag inte vet vart jag ska hitta samt två stycken tavellister. Tavellisterna fanns men för stora och tunga att bära hem själv..

Jag har haft en underbar kväll med duktiga barn. Vi alla verkar trivas mycket bättre i vår nya lägenhet, kanske mest jag och mitt humör speglar ju sig i barnen..

Den andra lägenheten var också bra men här har vi möjlighet till bättre ordning och översyn samt att det är skönt att lämna de "gamla" småbarnsåren bakom sig och börja om på nytt. Killarna stormtrivs i sitt playroom, det rivs inte ut en massa och de städar upp efter sig. Och om de stökar ner så är det inget vi andra behöver snubbla över i vardagsrummet.


Dorian imponerade stort på mig idag. Tränaren bad barnen att springa zick zack mellan några koner fram till en boll och sedan dribbla bollen runt ett fotbollsmål som var vänt ifrån dem och där göra mål. UTAN HÄNDER! Det där går ju aldrig tänkte jag, jag skulle inte klara av det.. De andra barnen tog upp med händerna, bollar åkte hit och dit och det var minst sagt ganska underhållande att titta på. Så kom Dojjan, springer zink zack, dribblar bollen snabbt och enkelt och gör mål, springer tillbaka och sätter sig som ingenting på sin plats. Wow!

Vätskepåfyllning efter scooter-race och före fotbollsträning.
Gillar mina nya tavlor!
Nya tavlor som passar väl in hos oss.
- Inhale Exhale - Finns många tillfällen här att stanna upp och ta ett extra andetag..

- Yesterday/Today/Tomorrow -  Killarnas tidsuppfattning. Det händer imorgon, idag eller igår oavsett vi pratar dagar, veckor eller år.

Hösten är här. Skönt med svalare väder.

Kommentarer

  1. Roligt att ni trivs i nya lägenheten. Att barnen är superduktiga vet vi sen innan.
    Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg