Ny favorit butik - Playdates

Jag har hittat en till liten favvo butik i Sverige. Den heter Lillaliv och finns i Ängelholm, HÄR hittar du den. Fantastiskt hjälpsamma och nu är två muggar plus en bokstavsbanner på väg till oss. Leveransen går via farmor & Göte som snällt tar med paketet till oss.

Dorian har i morgon playdate med Elena och den här tjejen har blivit favorit nummer ett för honom. Han har aldrig tidigare bett om en playdate med någon och den senaste tiden har han frågat och frågat gång på gång om detta. Det har varit en lång vecka för honom att få vänta ända till torsdag och i morgon är det alltså dags. Han har förklarat för mig flera gånger att jag ska hämta Dooorian och Elena i morgon, inte Elenas antie. För att jag verkligen ska förstå så visar han först ett finger - Doorian och sedan ett till finger - Elena. Det ska gå bredvid varandra och de ska hålla varandra i handen. Helt underbart härligt att lyssna på honom när han förklarar och berättar vad de ska göra.

Elena (som egentligen heter Eleanor) ska alltså följa med Dorian hem efter skolan, så får de lunch och får leka så länge de vill.

Wilbur har varit feberfri idag och går till skolan i morgon. Han missade sin playdate igår med Marlo och det var en riktig besvikelse. Även Marlo hade varit bestört över att Wilbur inte kom, så i morgon hoppas jag att de kan leka en stund efter skolan.


Kommentarer

Populära inlägg