Chung Yeung Festival

Den nionde dagen i den nionde månaden i den Kinesiska kalendern firas Chung Yeung Festival. Denna dag är som Alla helgonsdag i Sverige och kineserna besöker sina familjegravar där de gör fint och visar respekt för de döda.

Från början firade folk denna dagen Huan Jing som sägs ha besegrat monster som kom med pestsmitta.

Dorian startade denna lediga dag med att vakna klockan 5. Sova bort en ledig dag går ju inte. Jag tog första timmen och sedan kom Sam och avlöste mig.

Wilbur har börjat få mardrömmar på nätterna. Han skrek och skakade så han hoppade i mitt knä. Jag fick bädda ner honom bredvid mig och Sam tog sin kudde och la sig i Wilburs rum.

Vi har haft flyttfirma här i förmiddags som har sett över allt som ska packas. De är helt upptagna på fredag och förhoppningsvis kan vi få nycklarna på torsdag och flytta då istället.

Jag och Wilbur har bakat. Besparar er att berätta hur det såg ut efter att vi vispat mjöl, kakao, socker, smör... Vi fick i alla fall byta alla våra kläder efteråt. Och skura köket (och skura vardagsrummet där vi började vispandet).









Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg