Dim Sum

Det finns inga skor att köpa i Hong Kong, i alla fall inte i den skobudget som jag har. För de som har en annan budget finns det många fina skor..

Så idag fick jag ingen fångst med mig hem i kassar, däremot har jag lunchat med några riktigt trevliga svenskor som bor i DB som jag hoppas ha mycket umgänge med i höst. En tjej är från Borås så det var som om att lyssna på mina gamla vänner i Borran! 
Vi åt på Dragon-I, ett hippt ställe som ska besökas när man äri Hong Kong. Mest förundrad var jag över att de hade god kantonesisk mat! För första gången sedan vi flyttade hit har jag ätit lokal smakrik god mat. Jag gillar måltidsformen tapas eller dim sum som det heter här, alltså många små rätter som bara fylls på under måltiden där alla plockar och äter de de vill ha. Jag har varit riktigt besviken över tidigare dim sum måltider eller kantonesiskt över huvudtaget och egentligen vägrat att äta det någonsin igen. Men, nu så har jag hittat mitt hak att äta på i fortsättningen!



Kommentarer

  1. Mums så gott. Så roligt att du träffat några som du kan umgås med.
    Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg