Visum till Sverige klart

Mias visum till Sverige är klart och hon åkte i förmiddags till Central för att hämta detta. Det innebar att jag igen hade en stund själv med våra barn. Vågar knappt skriva det, men Wilbur har varit på väldigt gott humör och varit snäll mot sin bror det senaste. Idag hjälpte han Dorian så fint med att ta på skorna när vi gick ut. Sedan lekte de jättefint ihop i playroom, Wilbur höll Dorian i handen, de åkte buss tillsammans och när Dorian slog i huvudet tröstade han honom så fint.  De två i allians mot andra kan dock bli tufft. Dorian backar snabbt upp Wilbur om någon kommer in i deras revir och han är redan en tuff och härdad kille som inte skräms av större barn. Så länge de inte rivs och bits låter jag barnen själva reda ut sina situationer.

Idag har jag beställt mat på internet. Det är så svårt att i matbutiken här få tag på fläsk som inte är från Kina. Ikväll ringde leverantören och sa att de fått mina pengar och inte orden. Så det blev inte mycket mer fläsk på det här sättet heller..  (Jag ska lägga en ny order i morgon, don't worry, alles in ordnung!)

Återigen tillbringar Sam några oplanerade extra timmar på hotellet med magsmärtor. Der är dålig mathygien lite här och där i världen.






















Kommentarer

  1. Så fina barn, längtar tills ni kommer till Svedala
    Kram mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg