Weekend

Välkommen Naomi och grattis storasyster Ayla, Inga och Teodor! Barnen fick i helgen sin sjätte kusin och vi ser fram mot att träffa hela familjen i sommar. 

Helgen gick fort som vanligt. Sam kom hem från Japan sent i lördags och jag hade en jätte skön dag i Central. Fick bra med napp i IFC mall, åt och drack gott, träffade Malin och strosade runt i Sheung Wan. Sheung Wan är riktigt vackert område med fina gamla trappor, grönområden och lite lugnare trafik. Jag konstaterade att Hong Kong är en stad som för tillfället passar mig utmärkt, lagom stor, finns bra utbud på det mesta och jag tycker det är så mysigt när väggarna på restaurangerna är borta och borden står lite huller om buller ut på trottoaren. Det är fascinerande att se lastbilar och bilar  ta sig fram på gator som egentligen är försmå för dessa fordon plus att det är fullt av människor, vagnar, vägarbeten i vägen. Av någon konstig anledning så går det ändå och jag blir lika imponerad varje gång jag ser det ommöjliga möjligt.

Det är riktigt varmt och vi har haft very hot weather warning de senaste dagarna. Till och med jag svettas av att vara ute. Söndagen tillbringade vi vid poolen och i playroom. Dorian har hoppat upp och ner i vattnet, simmat som en säl och sedan klättrat upp för att direkt hoppa ner från höga kuddar i playroom. Jag förstår inte varifrån han får sin energi och han sover inte direkt mycket heller.








Kommentarer

Populära inlägg