Weekend

Det känns som om att jag skriver weekend varje dag. Tiden går snabbt när man har roligt!

Sam hade jobb att göra under lördagen så vi var kvar i DB till efter lunch. Vi tog ett träningspass på gymmet och när vi skulle betala för Dennis kostade det 280 HKD. Hutlösa priser! Han gick hem istället.. Det gick bra första gången när han var med, då var han jetlaggad och vi gick samma tid som jag alltid brukar gå till gymmet vilket innebär före någon anställd är där och ingen kontroll.

På eftermiddagen tog vi med Dennis till Ozone bar på Ritz-Carlton. Ett måste att se när man är i Hong Kong och den bästa bar jag någonsin varit på. Världens högst belägna bar på imponerande 118:e våningen med fantastisk utsikt, inredning, dryck och en toalett att vilja flytta in i. Enda nackdelen är att det är kallt. Blåsigt ute och för mycket AC inne. Skickligt av mig hade jag köpt en ny skinnjacka precis innan vi gick dit och jag slapp lida av kylan.

Vi åkte vidare för middag till Mid-Levels som är ett fascinerande område att se kvällstid med alla restauranger och barer överallt fulla av människor i en härlig atmosfär.

Dennis fick också nosa på Lan Kwai Fong, ytterligare ett bardistrikt i Hong Kong. Men han fick bara titta på alla 100-tals barer, klockan var mycket och jag och Sam ville med färjan som gick kl 22. Det blev en sen kväll för oss som är vana vid att lägga oss kl 21.

I söndags tog Mia med Dennis till Hong Kong, bla till kyrkan. Jag har uppfattat det som att Dennis gillade att vara med och se hennes sida av livet.

Jag och Sam var i DB med barnen. Fikade på Nplazan, badade i poolen, pysslade och avslutade kvällen med en glass på plazan. Barnen är glada över att ha sin pappa hemma igen. Wilbur och Sam byggde bla en lampskärm till våra hemska taklampor. Det kunde inte bli sämre än vad det var, sa Dennis.



Den färdiga lampan består av papper från min shoppingpåse som de har tejpat  samt en grön ödla.

Begrundar konstverket.

Njuter av en chokladkaka.

Njuter mer av en chokladkaka.



Kommentarer

  1. Det där är inte en lampskärm - det är en knappt synlig dekoration.
    /Jens

    SvaraRadera
  2. Och hade gått för 189.900 kr på Designtorget...

    SvaraRadera
  3. Men det förutsätter att materialet kommer från moster Gärdas väveri i Sörmland, och inte en shoppingpåse från Hongkong.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg