Galen AC reparatör

Idag hade vi service på alla våra air conditioner för de kyler inte som de ska och de för oväsen. Mannen som kom hem till oss började med att tittade på de två som vi har nere, konstaterade att filtrerna behövdes rengöras och att fläktmotorn skulle bytas ut sedan och frågade han även efter enheten på utsidan. Den där fyrkantiga lådan som står utanför alla lägenheter menar du? Undrade jag. Jo, den menade han. Ja, den står här utanför köket och det går inte att ta sig dit förklarade jag. Det var inga problem sa han, jag går ut genom fönstret. Fast, DET kan du inte göra sa jag. Vi är på 26:e våning! Det är galler runt lådan så det är säkert svarade han. Eh, nej det är det inte sa jag. VI ÄR PÅ 26:e VÅNINGEN. Han envisades med att att det är säkert och lådan har galler runt sig så det är absolut ingen fara. Driver du med mig, undrade jag. Det gjorde han inte och klättrade ut med ett leende och sa it is safe! Gah, jag frågade Mia om det är jag som är ansvarig om han faller ner. Hon bara skrattade och skakade på huvudet. Shit, vilken galen människa , det var till och med så jag tyckte det var obehagligt att titta på när han klättrade in och ut genom ett litet köksfönster. Det gick bra i alla fall och nu har vi rena air con i alla rum. Filtrerna ska rengöras var 3:e vecka och vi har aldrig rengjort dem, så där var problemet med kylningen och oljudet.

Jag glömde i tidigare blogginlägg berätta om en kul incident igår där jag och Dennis blev fotade i på vägen upp i linbanan. Väl uppe kom de fram med fotografier på oss i form av nyckelringar, stort fotokort eller en snöigloo med kortet på oss. Alltså en såndär som man skakar på och det flyger omkring en massa snöflingor. Den tyckte vi var lustig med tanke på att det var 32 grader varm och ingen som hellst snökänsla. Dennis köpte den och har lovat att alltid ha den framme oavsett var han bor. Ett minne för livet!
Nåväl, ännu lustigare var på vägen hem då de återigen tog kort. När vi kommer fram står en tjej och håller i vårt kort och Dennis frågar efter priset som nu var en tredjedel mot var det andra på toppen var. Jag tar det sa Dennis och tjejen blev alldeles till sig och hoppade och fnittrade. Var det första kortet hon sålde frågade Dennis. Nej, svarade en annan man med ett stort leende. You look so strong! Haha, tjejen blev galet förtjust i Dennis!!

I eftermiddags har jag, Dennis och Dorian varit vid poolen som var obehagligt varm. Vi har även idag 33 garder varm och strålande sol. Det gick inte att gå barfota vid poolerna och Dorian började stortjuta över smärtan i fötterna. Jag har trott att det är vid poolen vi kan vara i sommar men det var inte uppfriskande alls. Det ska bli skönt att komma hem till svala Sverige och där ska jag dricka flädersaft i Kärradal!


Kommentarer

Populära inlägg