Hehe!

Två glada barn, en glad fru och glad Mia över att Sam kom hem igår. Barnen tjöt av skratt när de gallopperade omkring här inne med och på sin pappa. Mia passade på att gå ut och äta middag med en väninna och pyste iväg strax efter Sam kom hem.

Mia berättade för mig igår att vissa fruar säger till andra fruar att sätta hårda regler på sina helpers, en av Mias vänninor hade blivit utsatt för detta. Dessa fruar pratar inte heller med andra helpers, det säger inte ens hej när de möts. Jag förstår inte hur illa folk kan bete sig mot andra, såna jäkla bitchar! 

Det var kul att få höra av Mia att hon trivs bra hos oss och att även andra helpers sagt till henne att hon  har en bra arbetsgivare som pratar med alla.

Imorse sa jag till Mia att jag också bestämt en ny regel. Att hennes arbetsdag ska börja tidigast klockan 6.30, oavsett om barnen vaknar innan dess. Att gå upp mellan klockan 5-6 är inte mänskligt och jag hoppas det möjliggör fler tillfällen för henne att träffa sina väninnor på kvällarna när hon slutat jobba om hon vet att hon inte ska upp mitt i natten igen.
Det var så klart svårt för mig att förhandla fram detta med enbart ovanstående argument, så jag la även till att det är för barnens skull. Jag kan förklara för dem att det är natt och att alla sover, vilket vi även tidigare gjort, men då har ju Mia varit vaken och lagar frukost och leker med dem. Nu skjuter vi på frukosten, de ska vänjas av med "natta" maten och ingen annan än de är vakna. 

Okej, sa Mia,för barnens skull då och med ett stort leende, tack så mycket!

Haha, bitcher! Vi har förra månaden gett vår helper löneförhöjning, trots att lönen egentligen är låst två år och nu får hon även kortad arbetsdag.

Kommentarer

  1. Det är vår ödmjukhet som gör vår storhet så sympatisk.

    SvaraRadera
  2. Hmm mitt inlägg fastnade inte. Anyway. Tycker det är jättebra av er och kanske lär sig de andra fruarna att se att deras helpers också är människor så småningom. Imorgon åker jag och tjejerna ner till stugan och myser med farmor och farfar. Ha det så gott Sara och så ses vi när ni kommer till Sverige. Kram Erica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg