Carlsberg Middag

För första gången lämnade vi pojkarna hemma en kväll med Jackie då vi var bjudna på middag med Samuels kollegor med fruar. Jag som har lite separationsångest tillbringade hela dagen med barnen och vi hade jätte mysigt. När de senare skulle gå ut med Jackie och jag skulle fixa mig inför kvällen förklarade jag för Wilbur att när de kommer hem är jag inte hemma, att han skulle ta hand om Dorian, vilket han skulle göra och då med en storebrors stolthelt i rösten och sedan lägga sig och sova. Det skulle han inte, passa Dorian och sköta sig under kvällen gick han med på men inte att lägga sig själv utan "mamma sitta där" vilket betyder att jag ska ligga jämte honom i sängen..

Middagen var jätte trevlig och när vi var klara på restaurangen ville alla gå vidare till ett annat ställe. Jag sms:ade Jackie och frågade om båda barnen sover och det gjorde inte Wilbur. Han satt i soffan med Jackie, kollade TV och väntade på mamma. "Mamma komma med bussen, sen sova" Jag och Sam vände och åkte direkt hem. När vi väl var hemma hade Wilbur somnad i knät på Jackie i soffan. Samuel bar upp honom i sin säng ovh jag tog min kudde och täcke och sa till Sam, jag sover hos Wilbur inatt så om han vaknar så vet han att jag är här..

För övrigt hade kvällen gått jätte bra, Dorian hade som alltid varit på strålande humör och jag tror att det gjorde ondast i mitt hjärta av att veta att Wilbur satt och väntade på mig.

 

Kommentarer

Populära inlägg