Picknick in the Park, ofrivilligt bad

Barnen tillbringade förmiddagen med Jackie, Samuel tränade och jag var hemma. Vi möttes sedan upp vid DBN Plaza och åt lunch tillsammans. Under eftermiddagen kom ett bredbandsföretag hit och installerade nytt bredband åt oss. De drog in fiberoptik som även de första företaget lovat att göra och inte kunde utan levererade ett urkasst, super långsamt modem åt oss och som varit här fyra gånger för att felsöka varför det är långsamt med svar att bättre än så härblir det inte. Bye bye med dessa klåpare, nu har vi nytt bra bredband!

Idag är det festival här i DB, Picknick in the Park med mat, öltält och två scener med uppträdande. Vi var där en stund under eftermiddagen, Wilbur hoppade i hoppborg och tyckte det var kul en stund. Dorian var trött och hungrig och inte särskilt road av festivalen så vi lämnade Sam, som trivdes som fisken i vattnet och gick till Plazan och åt middag. Jag och barnen hade super trevlig kväll! Den avslutades dock med ett ofrivilligt bad för Wilbur som trillade i fontänen på torget. Han stack iväg i en jädrans fart, gapskrattade åt mig när jag sa till honom att stanna och sprang rätt in in kanten av fontänen (som är bred), gjorde en volt över den och trillade rätt i vattnet. Upp kommer en dyngsur Wilbur som gallskriker, han gjorde sig inte illa däremot blev han rejält rädd! Kanske att han har lärt sig att stanna nästa gång jag ropar på honom, det är inte första gången han sticker från oss så här.

Festival!
 

 

 

På väg hem med bussen efter ett bad i fontänen...
 

Kommentarer

Populära inlägg