Nya bekantskaper

Efter en seg förmiddag piggnade jag på mig när jag tog barnen och gick till lekplatsen vid stranden. Jag hade bestämt träff med en svensk tjej som bor här och som brukar arrangera träffar en gång i veckan för svenska mammor. För tillfället är det inga träffar då flera familjer precis har flyttat och Charlotte själv ska föda barn vilken dag som hellst. Jag tror att Wilbur tyckte det var kul att träffa andra som pratar svenska. Han lekte med hennes mamma och dotter och var på ett strålande humör. Jag sprang tidigare på Diana och hennes son Collum. Han är lika gammal som Wilbur och jag hoppas de kan leka bra ihop i framtiden. Idag var det grabbfight om en grävskopa som båda skulle ha (grävskopan var varken Wilburs eller Collums) och när jag istället erbjöd Collum våra grävskopor så Wilbur kunde ta den de bråkade om så blev det fel och Wilbur blev jätte arg och stortjöt. Han ska ha alla andras leksaker och vägrar låna ut sina egna. Han är mycket mycket noga med att lägga tillbaka sina leksaker i vagnen när han lekt klart med dem och inte som andra som lämnar leksakerna och springer iväg och gör något annat. Lille Parvelen!I hissen på vägen hem mötte vi en annan svensk som bor i samma hus som oss!

 

Kommentarer

Populära inlägg